JAG SER DIG PRATA MEN HÖR INTE ETT DUGG

jag känner mig tom och jag känner mig full. tom på kärlek men full av nyfikenhet och längtan och lust. ja, jag känner mig faktiskt full. bokstavligt talalt full. sådär så att man inte riktigt har koll på läget, sådär så att man gör saker som man inte skulle gjort i vanliga fall ni vet. man tänker inte riktigt på konsekvenserna. fast ändå sådär skönt och lagom full. sådär att det värmer lite i magen och snurrar lite lätt i huvudet och sådär så att man skrattar fast man egentligen inte vet vad man skrattar åt. finns liksom inget att bekymra sig över, man bara ler.

men jag vet liksom ändå inte riktigt vad jag vill. kanske ska ta mig ur den här bubblan som jag har gått runt i ett tag. känns som att livet får ta mig vart det vill nu. inga måsten över huvud taget. ganska spännande ändå. man kanske inte alltid måste ha allt klart och tydligt framför sig. man kanske kan släppa på kontrollbehovet lite. man kanske bara kan låta allting va. ja, man kanske rent av kan låta det vara lite suddigt för ett tag. man kanske ska låta allt bara sjunka in. för det är ju som det är. gjort är gjort. det är dags att banka allt jobbigt ur skallen för en gångs skull och bara vända blad. låta den där nyfikenheten, längtan och lusten ta över. skitsamma liksom. ja, nu vänder jag blad med ett leende på läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0